CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 8 November 2012

SHAKLEE semakin diyakini :)



Alhamdulillah semakin hari vitamin SHAKLEE semakin di minati ramai :) sehinggakan stok vitamin C dan ESP pun susah sangat nk dpt skrg. Pastinya kerana ramai yang dah merasai sendiri kesan baik vitamin-vitamin SHAKLEE ni.. kalau google taip testimoni shaklee sy pasti beribu-ribu, mungkin berpuluh-puluh ribu kot testimoni yang diberikan pengguna-pengguna SHAKLEE ni..Tiada apa yang perlu diragui dgn produk yang telah wujud lebih dr 50 tahun ni :) 

Pd pendapat peribadi saya, kalau pesakit nak makan ubat hospital ke nak berubat secara alternatif ke ambil suplemen ke saya tidak bermasalh asalkan do take something yang boleh menjaga kesihatan dan menyembuhkan penyakit pesakit-pesakit. Tolong sayangi diri sendiri.. Berusahalah dan bertawakkal lah setelah berusaha. Ambillah apa-apa yang blh membantu menyembuhkan or meningkatkan kesihatan anda selagi apa yang diambil itu SELAMAT dan kita pun tak makin teruk, dpt penyakit yang macam-macam lagi.. kalau digabungkan teknik-teknik perubatan ni pun lagi bagus kalau cara tu blh meningkatkan keberkesanan kaedah perubatan utk penyakit tu sendiri.. saya rasa tak perlu menidakkan atau menafikan mana-mana kaedah perubatan sekiranya kaedah itu telah dibuktikan keberkesanannya kpd mana-mana individu.. Berusahalah, jgn mengharapkan mana-mana kaedah itu berkesan utk semua orang yang mencuba kerana setiap dari kita ini adalah berbeza-beza cara penerimaan dan tindakbalas perubatan tu. Allah dah janji "Setiap penyakit ada penawarnya"..tp apa penawarnya? kita perlulah mencari apa penawar yang sesuai utk kita.. 

Sekarang ni ada macam-macam suplemen yang dh dihasilkan..kalau masuk guardian ke watson ke pilih je nak suplemen yang mana..yang hanya dijual melalui syarikat2 tertentu pun dh banyak..Anda mempunyai banyak pilihan utk menjaga kesihatan. Ada orang serasi dengan produk A, ada yang kurang menjadi dan lebih berkesan dengan produk B.. setiap produk ada kelebihan masing-masing.. terpulang kepada kita nak pilih produk yang mana tetapi apa yang penting KAJI dahulu apa yang anda nak makan tu..adakah memang PERLU untuk anda? adakah produk SEMULAJADI atau SINTETIK? apa KANDUNGANNYA? Adakah KESAN pada diri si pemakan jika DIAMBIL UNTUK JANGKA MASA PANJANG atau TERAMBIL secara berlebihan? adakah HARGANYA berbaloi dengan apa yang kita dapat? bolehkah kita dapatkan produk YANG LEBIH BAIK DAN BERKESAN pada HARGA YANG LEBIH BERPATUTAN?
Apa yang penting bagi saya as pengamal perubatan adalah anda SIHAT dan kalau boleh elakkan, jangan sakit..MENCEGAH adalah lebih baik dr MERAWAT.. kalau anda ada kaedah perubatan yang terbukti lebih berkesan dari perubatan moden (hospital) silakan.. Tetapi saya lebih memilih dan senang hati sekiranya pesakit-pesakit masih meneruskan follow up di hospital supaya kita dapat monitor keadaan pesakit-pesakit sama ada penyakit itu mmg semakin sembuh ataupun semakin memudaratkan. Mungkin ada pengamal perubatan yang tidak suka mencampur-adukkan kaedah perubatan ( mungkin tidak percaya kpd alternative medicine ni sebenarnya). Itu adalah prinsip dan pendapat peribadi, masing-masing mempunyai hak utk memiliki pemikiran sendiri.. apa yang pasti untuk saya, saya ingin semua orang SIHAT kerana KESIHATAN YANG TERPELIHARA juga adalah ANUGERAH TERINDAH yang diberikan oleh ALLAH s.w.t yang MAHA PENGASIH LAGI PENYAYANG.. Tubuh badan kita adalah pinjaman dariNYA, ia adalah AMANAH yang patut dipelihara :)




0 comments:

Post a Comment